Die NG Kerk se besluit oor Belhar vandag: “Die Belydenis van
Belhar is deel van die belydenisgrondslag van die Kerk, op so ʼn wyse dat daar
ruimte is vir lidmate, ampsdraers en vergaderinge wat dit as in ooreenstemming
met die Woord van God bely, sowel as vir lidmate, ampsdraers en vergaderinge
wat dit nie as ʼn belydenisskrif onderskryf nie.”
Dit is mos wat Piet Strauss en die anti-Belhar manne nog al
die jare vra.
Nege jaar gelede het die NG Kerk in
2004 tydens Hartenbos se sinode besluit: “Omdat die Belharbelydenis 'n belydenisskrif van een van die Familiekerke
is, stel ons voor dat dit as een van die belydenisskrifte in die herstelde
kerkverband opgeneem word...... Dit impliseer nie dat alle gemeentes,
predikante, kerkraadslede en lidmate van die nuwe verband dit vanselfsprekend
as belydenisskrif hoef te onderskryf nie.”
Wat het verander en wat beteken dit?
Ek het nie probleme as daar ruimte geskep word
nie maar het ‘n paar vrae: Hoe verskil vandag se #NGkerk besluit van nege jaar
gelede s’n en is daar ook ruimte is vir lidmate wat Dort bely maar nie
onderskryf nie?
Danie Mouton skryf op sy FB
muuur: “ Dit is 'n vierde belydenisskrif. Maar as lidmate dit nie wil bely nie,
is daar nie dwang nie.” Waarop Kobus
Victor wil weet: “Wat beteken art 2.2
nou eintlik? Hoekom hierdie dubbelslagtigheid ten opsigte van Belhar? Daar kan
mos ook lidmate wees wat met die ander belydenisskrifte nie saamstem nie.
En hoe gaan dit uitspeel wanneer
die NG Kerk en die VGK herenig? Gaan Belhar dan steeds “opsioneel” wees?
Iemand anders skryf op Facebook “hierdie
besluit gooi die lidmate (en predikante, want hulle is ook lidmate) in twee
kampe: Belharrers en anti-Belharrers. Maar, gaan die legitimasie-eed van die
proponente nou dienooreenkomstig gewysig word sodat 'n proponent met sy
legitimasie die keuse het om Belhar by sy eed in te sluit of nie. Hulle is ook
mos lidmate. Ek reken natuurlik dat dit 'n tipiese kompromie-besluit is wat
hoogs onbevredigend is. Belhar moet deel word van die belydenisgrondslag en
klaar.”
Nog 'n gespreksgenoot meen: Die verskil tussen die besluit van 9 jaar gelede en die huidige besluit is myns insiens dat die huidige besluit 'n ietsie nader aan die anti-Belhar groep kom. Die besluit van destyds het gesê hulle hoef dit nie "vanselfsprekend as belydenisskrif te onderskryf nie". Maw daar kan nog gepraat of onderhandel word daaroor of hulle dit moet onderskryf... dit is nie vanselfsprekend nie. Die huidige besluit sê reguit hulle hoef dit nie te onderskryf nie... daar hoef dus nie meer daaroor onderhandel te word nie.
Nog 'n gespreksgenoot meen: Die verskil tussen die besluit van 9 jaar gelede en die huidige besluit is myns insiens dat die huidige besluit 'n ietsie nader aan die anti-Belhar groep kom. Die besluit van destyds het gesê hulle hoef dit nie "vanselfsprekend as belydenisskrif te onderskryf nie". Maw daar kan nog gepraat of onderhandel word daaroor of hulle dit moet onderskryf... dit is nie vanselfsprekend nie. Die huidige besluit sê reguit hulle hoef dit nie te onderskryf nie... daar hoef dus nie meer daaroor onderhandel te word nie.
En laastens: Gaan dieselfde
ruimte geskep word vir diegene wat ʼn verbintenis tussen mense van dieselfde
geslag aanvaar en diegene wat dit nie aanvaar nie? En gaan die ouens wat so
gekant is teen die besluit dat daar ruimte is vir mense wat nie die duiwel as
persoonlike wese aanvaar nie, nou vir hulle daardie ruimte gun?
Hoe meer dae hoe meer vrae.
No comments:
Post a Comment